Я - Anti-Orange!
Уважаемые участники форума!
Сайт "Я - Анти-Оранж" переехал по адресу anti-orange.com.
Там же находится новый форум.
Данный форум работает в режиме архива, все функции, кроме чтения отключены.

Войны с вымогателями на дорогах

 
Начать новую тему   Ответить на тему   вывод темы на печать    Список форумов Я - Anti-Orange! -> Юридический клуб
Предыдущая тема :: Следующая тема  
Автор Сообщение
Ольга Киевская

Site Admin


Зарегистрирован: 11.02.2005
Сообщения: 7976


Сообщение Войны с вымогателями на дорогах  |    Добавлено: Пн Фев 02, 2009 3:36 pm
Ответить с цитатой

Як безкоштовно звільнити заблоковані колеса авто?
19.01.2009 14:18 __ Марися Гичка


Фото "Газети 24"
На сьогодні у столиці небувалого розквіту набув паркувальний бізнес. Щеб пак! Адже мер Леонід Черновецький вирішив зробити платні стоянки чи не основним джерелом наповнення міського бюджету.
За словами градоначальника, влада планує заробляти на цій нехитрій справі по 1 мільйону гривень... щоденно. Допомагають паркувальникам хлопці зі служби блокування коліс. Не встиг чи не зміг заплатити за парковку - чекай залізних черевиків на колесах автомобіля. Однак проблема вирішується досить швидко: клади 100 гривень у кишеню блокувальнику (якщо оформляти офіційно, послуга розблокування коштує 150 -300 гривень) - і отримуй "звільнене" авто.
Таким чином, ви витрачаєте менше грошей, а блокувальник збільшує свою "зарплату".
Про особливості столичної парковки дізнався кореспондент "Газети 24", який влаштувався стажистом на паркування. Йому доручили обслуговувати стометрову стоянку на одній з оживлених вулиць Києва, що належить до другої паркувальної зони. Як відомо, там година стоянки коштує 7 гривень.
Кореспондент навчався у паркувальника з багаторічним стажем, який охоче навчав новачка швидкому заробітку.
"Тобі, мабуть, запропонували ставку 800 гривень? І обіцяли, що піднімуть її вдвічі, якщо будеш кілька місяців поспіль виконувати план? Так, контора зараз наймає дурну молодь, яка збуває паркувальні талони, не розуміючи, що може заробити значно більше. Я, наприклад, не морочуся, намагаюся виконувати не більше половини норми. Тому моя ставка лише 900 гривень, проте є навар - мінімум 6 тисяч гривень щомісяця", - хитро посміхався наставник.
[L]За його словами, тим, хто оплачує стоянку, талон взагалі-то й не потрібен. Водіям лише важливо знати, що їхню машину не заблокують.
"Я говорю автомобілістам, мовляв, випишу талон і покладу його під двірник. Людина платить, іде у своїх справах, а я беру гроші собі в кишеню. Щоб відрізняти одних клієнтів від інших, кладу під лобове скло рекламний проспект нашої контори, на якому вказую час приїзду. Якщо водій заплатив, лист розміщую горизонтально і малюю квадратик - заздалегідь обговорений із блокувальками знак: "машину не чіпати". В іншому випадку папірець ставлю вертикально без будь-яких позначок - це сигнал: "жертва".
Таким чином співробітники служби блокування коліс і паркувальники дуже тісно співпрацюють і не заважають один одному заробляти "живі" гроші.
Наприклад, паркувальник обслуговує лише перші 30 м своєї 100 метрової стоянки. У цій зоні без його дозволу жодну машину не заблокують. Інші дві третини паркування - це місце полювання блокувальників. Якщо автомобіліст поставив машину у цій зоні, йому доведеться проявити ініціативу і самому пошукати людину з талонами. Якщо ж водій поспішає чи лінується, то вже за 5 хвилин його авто заблокують "пильні" блокувальники.
Цікаво, що зранку вони намагаються виконати денну норму, тому усі штрафи оформляють офіційно і з кожного беруть 200- 300 гривень. А коли потрібна сума зібрана, хлопці погоджуються звільнити колеса чергової машини всього за 100 гривень. Зрозуміло, що ці гроші ніколи не потраплять до бюджету, адже осідають у кишенях блокувальників.
"Українська правда. Київ" з проханням пояснити, наскільки законним є блокування коліс, звернулася до юриста. За словами адвоката Андрія Нечипоренка з АК "Наталя Субота і партнери", законних підстав для блокування транспортних засобів немає.
По-перше, блокування коліс за порушення правил стоянки Кодексом України про адміністративні правопорушення не передбачене.
По-друге, Київрада не має повноважень на прийняття Правил паркування транспортних засобів, якою передбачено блокування коліс. Повноваження органів місцевого самоврядування обмежуються лише визначенням місць стоянок транспортних засобів на об'єктах благоустрою населених пунктів відповідно до пункту 11 статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів".
І по-третє, без письмового договору з водієм транспортного засобу, яким водій дозволяє заблокувати колеса його автомобіля до оплати ним послуг за паркування, будь-які дії з блокування коліс до оплати за послуги паркування є безпідставними і незаконними.
"Блокування, по суті, є засобом забезпечення оплати послуг та збору за паркування. Відповідно до частини 1 статті 546 Цивільного кодексу України виконання зобов‘язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком. Інші види забезпечення виконання зобов‘язання можуть бути встановлені виключно договором або законом (частина 2 статті 546 Цивільного кодексу України). Правочин щодо забезпечення виконання зобов‘язання (блокування) вчиняється у письмовій формі (частини 1 статті 247 Цивільного кодексу України)", - сказав Нечипоренко.
За його словами, несплата збору за паркування не є підставою для блокування коліс, у цьому випадку застосовуються санкції відповідно до податкового законодавства.
До того ж, незаконне блокування коліс порушує законне право власника автомобіля володіти, користуватися і розпоряджатися своїм транспортним засобом.
Немає законних і для оплати за роботи з блокування/розблокування коліс.
Оскільки послуги, як і роботи, надаються або виконуються за завданням особи, яка їх замовляє, то за відсутності такого замовлення у водія відсутнє зобов‘язання їх оплатити.
Тобто, блокування коліс водій не замовляє. Він зацікавлений у розблокуванні коліс, але підстав для оплати розблокування коліс немає, бо він не замовляв блокування.
"Аналогічно, для прикладу: у вас забирають на вулиці гроші і говорять, що повернуть, якщо ви заплатите за це 10 гривень. Це злодійство і про це потрібно говорити відверто", - переконаний адвокат.
Послуги з паркування, встановлені Правила паркування транспортних засобів, по суті, є аналогічними тому, за що справляється збір за паркування.
"Порівняймо. Стаття 3 Декрету КМ України "Про місцеві податки і збори": платниками збору є особи, які паркують автомобілі в спеціально обладнаних або відведених для цього місцях. Іншими словами, саме за обладнання спеціально обладнаних або відведених місць сплачується збір", - каже юрист.
Пункт 6.2.1. Правил паркування транспортних засобів: плата за паркування є платою за утримання та обслуговування місць для платного паркування (встановлення та експлуатації паркувальних автоматів, дорожніх знаків, табличок, нанесення дорожньої розмітки, прибирання території тощо).
"Таким чином, плата за паркування справляється за те ж саме, за що сплачується збір за паркування. Питається тоді, куди їдуть кошти від збору за паркування?", - каже Нечипоренко.
За словами юриста, ставка збору за парковку автотранспорту встановлюється з розрахунку за одну годину парковки, її граничний розмір не повинен перевищувати 3 відсотків неоподатковуваного мінімуму доходів громадян в спеціально обладнаних місцях і 1 відсотка у відведених місцях, відповідно 0,51 гривень або 0,17 гривень.
Що робити, якщо авто заблокували?
Водій має право відмовитися від оплати послуг з блокування та розблокування коліс на місці і вимагати безоплатного розблокування коліс.
Юридична підстава, окрім викладеного вище - відповідно до частини 2 пункту 7.5. Правил паркування транспортних засобів: у разі відмови водія від сплати коштів оператор в присутності понятих складає акт про порушення водієм встановленого порядку паркування.
В акті вказується розмір збору та послуг за паркування, виконані роботи з блокування та розблокування транспортного засобу, після цього проводиться розблокування коліс. Акт направляється до суду для стягнення зазначених вище коштів з порушника в примусовому порядку.
Швидше за все виграти процес водію буде не дуже важко, адже багато рішень мерії з приводу паркування суперечать законам України, що мають вищу юридичну чинність.
У випадку відмови від складання вищезазначеного акту потрібно підготувати заяву з вимогою про розблокування колеса автомобіля і подати її в головний офіс КП "Київтранспарксервіс".
Доцільно вимагати, щоб заяву було зареєстровано, в іншому випадку у цей самий день потрібно направити текст заяви рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Після цього залишається тільки дочекатися, коли знімуть блокувальний пристрій з автомобіля.
Зовсім незаконною є вимога блокувальника (чи паркувальника) сплатити кошти за парковку або розблокування коліс без відповідних талонів. У такому разі автомобіліст має право вимагати документального підтвердження того, що він сплатив кошти, або звертатися до правоохоронців, адже у нього, по суті, вимагають хабар.
Як бороти з блокаторами?
Не зважаючи на те, що за словами юристів, є цілком законний (і абсолютно безкоштовний) спосіб звільнення заблокованої машини, крім легальних способів, народні умільці застосовують і не зовсім законні методи.
Наприклад, спустити колесо, зняти блокатор і накачати знову. До того ж, потім на цьому можна і заробити, продавши "краб" іншим блокувальникам за половину вартості - 500 гривень.

Також можна розкрутити блокатор електричним або термічним різальним інструментом, або зняти колесо і поставити запаску.
Для терплячих автомобілісти називають ще один спосіб: почекати - до 8-9 годинник вечора, коли у блокувальників закінчиться зміна, вони в будь-якому випадку заберуть свої "краби".
Дії мерії
Міська влада усіляко допомагає "Київтранспарксервісу", який займається паркуванням машин, дозволяючи паркувати машини, будь-де, де немає знака, що забороняє парковку.
А також вводячи тарифи на парковку (залежно від зони), блокування/розблокування коліс та евакуацію авто на штрафмайданчик.
Однак, за словами юристів, такі дії є незаконними, тому автомобілісти, перш ніж віддати гроші комусь у кишеню, повинні спробувати відстояти свої права.
_________________
"Фашизм - это западная демократия на высшей ступени развития." С.Г.Кара-Мурза
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Ольга Киевская

Site Admin


Зарегистрирован: 11.02.2005
Сообщения: 7976


Сообщение  |    Добавлено: Пн Фев 02, 2009 3:37 pm
Ответить с цитатой

Як забрати машину і не платити за послуги евакуатора. ЗРАЗОК ДОКУМЕНТА
14.01.2009 16:20


Фото www.newsru.ua
Столична влада бере автомобілістів просто в "єжові рукавиці". Поряд із новими штрафами, які зросли в 10 разів, за київськими водіями слідкують відеокамери і на кожному кроці чекають блокіратори та евакуатори.
До того ж у мерії вирішили поділити столицю на зони і підняти ціни на парковку. А щоб автомобілісти "поводилися чемно" закупили чималеньку кількість так званих "башмаків".
Але і це ще не все. Тарифи вирішили підняти не тільки на розблокування коліс авто, а і на евакуювання. Тож платити треба за все: за навантаження машини на евакуатор, за її перевезення (за кожен кілометр) і за вивантаження.
Таким чином водієві, який потрапив до рук КП "Київтранспарксервіс" доведеться розлучитися з кругленькою сумою грошей, перш ніж забрати свого чотириколісного друга.
Але виявляється, автомобіль можна забрати безкоштовно.
У святкові дні блокувальники коліс та евакуатори розпочали справжнє полювання на столичних автомобілістів. Але сміливцям вдалося відстояти свої права.
Киянин виявив зникнення свого транспортного засобу з місця його стоянки. Як з'ясувалося, автомобіль було евакуйовано на спеціальний майданчик за порушення правил стоянки. Працівники "Київтранспарксервіс", які знаходилися на спеціальному майданчику, а також працівники ДАІ відмовилися повернути транспортний засіб без оплати евакуювання автомобіля.
Тоді власник транспортного засобу прийшов з письмовим зверненням до головного офісу КП "Київтранспарксервіс" з вимогою повернути транспортний засіб без сплати понад 1000 гривень.
Як повідомляє адвокатська компанія "Наталія Субота і партнери", для цього було кілька законних підстав.
Зокрема КП "Київтранспарксервіс" порушило частину 1 статті 265-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, яка не передбачає можливості тимчасового затримання транспортного засобу у випадку порушення правил стоянки.
Крім того, евакуювальники не мали юридичних та фактичних підстав для евакуації транспортного засобу, адже на момент вимоги про оплату вартості виконаних робіт з евакуації водій транспортного засобу не був визнаний винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення. Тому по суті КП "Київтранспарксервіс" застосовує покарання без встановлення вини особи.
Водій транспортного засобу не замовляв роботи з евакуації власного автомобіля комунальному підприємству.
Ще однією "законною підставою" є положення КМДА, відповідно до якого транспортний засіб має бути повернуто його власнику або довіреній особі без оплати послуг евакуації у випадку відмови від оплати таких послуг з подальшим стягненням таких коштів у судовому порядку.
У результаті після години перемовин транспортний засіб було повернуто його законному власнику без оплати за виконані роботи з евакуації транспортного засобу.
Коли евакуатор має право забрати авто?
Евакуатор забирає машину, якщо власник залишив її у недозволеному місці.
За повернення автомобіля власнику, окрім сплати штрафу за порушення правил дорожнього руху, комунальне підприємство "Київтранспарксервіс" вимагає оплати таких робіт: виклик евакуатора; завантаження на евакуатор транспортного засобу; доставка транспортного засобу до спецмайданчика.
"Дії комунального підприємства "Київтранспарксервіс" є незаконними, оскільки підстав для евакуації транспортного засобу у такому порядку в законі немає", - наголосив адвокат Андрій Нечипоренко.
Нова норма, закріплена статтею 265-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення, не передбачає можливості затримання транспортного засобу у випадку порушення його водієм правил стоянки.
Сумнівною, з юридичної точки зору, також видається стягнення комунальним підприємством оплати за евакуацію транспортного засобу. Відповідно до Цивільного кодексу за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.
У ситуації з вилучення транспортного засобу за допомогою евакуатора власник автомобіля не просить "Київтранспарксервіс" евакуювати свій автомобіль. Більше того, таке вилучення відбувається поза волею його власника. Іншими словами, власник змушений платити за роботи, які він не замовляв, що є не тільки незаконним, а й абсурдним.
"Дії КП "Київтранспарксервіс" - це незаконний комунальний рекет, який здійснюється під ширмою піклування про киян та з використанням державно-владних повноважень," - переконаний Нечипоренко.
За словами адвоката, евакуація транспортних засобів, можливо, і є способом боротьби зі злісними порушниками правил стоянки, однак вона повинна здійснюватися виключно у законному порядку.
Як повернути автомобіль безкоштовно?
Ви можете звернутися (в усній формі) до працівників "Київтранспарксервісу", які забрали автомобіль на штрафмайданчик, з проханням повернути машину без оплати будь-яких послуг. Якщо на ваші дії не відреагують, варто написати заяву, у якій обгрунтувати незаконність дій евакуювальників.
Заява про повернення транспортного засобу / ДОКУМЕНТ

Комунальному підприємству
"Київтранспарксервіс"
01030, м. Київ, вул. Леонтовича, 6
Петренко Петро Петрович
м. Київ, вул. Б. Хмельницького, 12, кв. 22
власника/користувача транспортного засобу
___________(марка та № авто)
Заява
про повернення транспортного засобу
__ ____________ 2009 року близько __:__ години мною було виявлено зникнення транспортного засобу ______________________ (надалі - транспортний засіб, машина), право на керування яким я маю в установленому чинним законодавством порядку, із місця стоянки за адресою: _____________________.
Як з'ясувалося, мою машину було евакуйовано за порушення правил стоянки транспортних засобів на спеціально обладнаний майданчик за адресою: м. Київ, __________________. На місці цього майданчику, куди я прибув цього ж дня близько __.__ години і провів до __.__ години, мені так ніхто і не повідомив, яке адміністративне правопорушення я вчинив, протокол про вчинення адміністративного правопорушення складено не було, пояснень щодо допущеного порушення у мене не відбиралося, винним в адміністративному правопорушенні мене визнано не було.
Як вбачається зі змісту протоколу огляду та затримання транспортного засобу від __ ____________ 2009 року, затримання транспортного засобу було здійснено у зв'язку з порушенням мною вимог частини 2 статті 122 Кодексу України про адміністративні правопорушення (надалі - КУпАП). Однак порушень частини 2 статті 122 КУпАП я не вчиняв. Порушення правил стоянки або зупинки, які нібито мені інкримінуються, є складом адміністративного правопорушення за частиною 1 або 3 статті 122 КУпАП, але аж ніяк не за частиною 2 статті 122 КУпАП.
Із затриманням транспортного засобу (його евакуацією) та вимогою оплатити послуги евакуації незгоден, вважаю їх незаконними виходячи з того, що:
Затримання транспортного засобу відповідно до частини 1 статті 265-2 КУпАП з підстав порушення статті 122 КУпАП не передбачено.
Мені до цього часу не повідомлено склад адміністративного правопорушення, яке я вчинив, не відібрано моїх пояснень, не кажучи вже про те, що до цього часу мене не визнано винуватим у встановленому чинним законодавством порядку у вчиненні цього адміністративного правопорушення.
Юридичні і фактичні підстави для евакуації (затримання) транспортного засобу відсутні.
Відповідно до пункту 2.12 Порядку, затвердженого наказом КМДА № 14/104 від 16.07.2008 року, транспортний засіб має бути повернуто його власнику або довіреній особі без оплати послуг евакуації у випадку відмови від оплати таких послуг з подальшим стягненням таких коштів у судовому порядку.
Роботи з евакуації свого транспортного засобу я не замовляв, відтак вимоги щодо їх оплати є безпідставними.
У присутності ________________, ______________________ я, керуючись статтею 41 Конституції України, статтею 260 КУпАП, пунктом 2.12 Порядку, затвердженого наказом КМДА № 14/104 від 16.07.2008 року, __ __________ 2009 року неодноразово звертався з усними та письмовими заявами до _______________ про повернення мені транспортного засобу. Однак у поверненні транспортного засобу з незрозумілих незаконних причин мені було відмовлено. Більше того, працівники майданчику _________________ відмовилися прийняти мою письмову заяву про повернення транспортного засобу.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 19, 41 Конституції України, статтями 7, 260, 265-2 КУпАП, пунктом 2.12 Порядку, затвердженого наказом КМДА № 14/104 від 16.07.2008 року, беручи до уваги те, що усі присутні на майданчику за адресою: ______________________, - працівники КП "Київтранспарксервіс" відмовилися повернути транспортний засіб без оплати послуг евакуації та/або зареєструвати мою письмову заяву про повернення транспортного засобу, беручи до уваги особисті заяви начальника КП "Київтранспарксервіс" Поліщук О. М. у засобах масової інформації, яка стверджувала, що КП "Київтранспарксервіс" повертає транспортні засоби їх власникам або законним володільцям без оплати на місці за послуги евакуації, прошу: повернути мені транспортний засіб _____________________ без оплати за послуги евакуації.
/ Петренко П. П.
"Українська правда. Київ" за матеріалами адвокатської компанії "Наталія Субота і партнери"
_________________
"Фашизм - это западная демократия на высшей ступени развития." С.Г.Кара-Мурза
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Ольга Киевская

Site Admin


Зарегистрирован: 11.02.2005
Сообщения: 7976


Сообщение  |    Добавлено: Пн Фев 02, 2009 3:38 pm
Ответить с цитатой

Штрафы ГАИ: четыре шага, чтобы оспорить


27.01.2009 09:00, Рубрика: Ипотека, финансы, страхование








Мы узнали, как обжаловать незаконное постановление о нарушении ПДД.
С момента начала действия повышения санкций за нарушение ПДД прошел уже ровно месяц. За это время водители привыкали к новым штрафам — их собрали, по данным Госказначейства, уже более 30 млн. грн., а работники ГАИ — к работе по-новому: за это время они выписали админпостановлений на 100 млн. грн. Такой высокий разрыв между количеством постановлений и объемом выплаченных штрафов свидетельствует о том, что в период экономического кризиса и массовой безработицы людям настолько высокие штрафы просто не по карману.

Между тем отдельные гаишники злоупотребляют властью и вымагают взятки. Согласно «открытому письму газете «Сегодня» от Департамента ГАИ МВД Украины», за месяц действия нового законодательства, было выявлено 15 фактов злоупотреблений, а 13 сотрудников были уволены за «здирництво». Правда, количество постановлений, вынесенных освобожденными от своих должностей взяточников, не называется, но можно предположить, что таких было сотни.

Предпосылки для злоупотребений со стороны рядовых инспекторов создает низкая зарплата — по их словам, это 1500-1600 грн., а озвученные главным гаишником Сергеем Коломийцем 3-4 тыс. грн. простые гаишники называют «мечтой». Второй фактор, который влияет на нарушения ПДД — дороги несответствующего уровня. В таких условиях рискует быть оштрафованным даже самый дисциплинированный водитель.

Однако решение инспектора — приговор еще не окончательный. По словам заместителя начальника ГАИ МВД Украины Сергея Левченка, «водитель имеет право оспорить постановление в течение 10 дней после вынесения». Мы попробовали выяснить, насколько реально это сделать на практике, если вы не согласны с инспектором, и обратились за помощью к киевским юристам: адвокату объединения «Кредо» Вадиму Володарскому, адвокату «Киевского правозащитного союза потребителей» Алексею Святогору и судье суда Подольского района города Киева Станиславу Ноздрякову.

Штрафы ГАИ: как доказать правоту

Правозащитники говорят о том, что обжаловать решение работника ГАИ, если вы с ним не согласны, нужно обязательно. Дело в том, что за совершение ряда нарушений повторно в течение года предусмотрены ужесточенные взыскания — финансовое наказание по верхней черте штрафной вилки, лишение права управления, общественные работы, административный арест. «Повторным» может оказаться каждое следующее нарушение.

Шаг 1. Откладывайте рассмотрение дела

По словам адвоката Вадима Володарского, «в ст. 268 КоАП, которая определяет права лица, привлекаемого к админответственности, сказано про право на юрпомощь, сбор и предоставление доказательств. А согласно ст. 33 КоАП, при выборе наказания по админнарушению должна учитываться личность правонарушителя, его финансовое положение».

При «рассмотрении» дела об админнарушении сотрудником ГАИ на месте, соблюсти все эти права нереально — не возить же с собой адвоката постоянно. Это значит, что водитель может указать в протоколе, что нуждается в помощи адвоката, хочет предоставить документы, характеризующие личность и материальное положение. Для этого и просит отложить дело. «Игнорирование сотрудником милиции этих прав будет грубым нарушением, следовательно, обжалование постановления в суде повлечет его отмену», — комментирует господин Володарский.
Судья Ноздряков подтвердил, что для вынесения решения по админделу характеристика личности человека значение имеет. «В законе не зря предусмотрена штрафная «вилка», значит, наказание за одно и тоже нарушение в зависимости от ситуации может быть разным». Например, в зависимости от уровня дохода водителя и степени проступка наказание за нарушение скорости может быть 255, а может и 340 грн. За ДТП судья может назначить высокий денежный штраф "богатому" человеку, а временно безработному, для которого заплатить штраф является проблемой, — общественные работы.

Шаг 2. Указывайте замечания в протоколе

В соответствующей графе протокола по админнарушению водитель имеет право подать свои объяснения по сути нарушения. Здесь нужно написать все аргументы с несогласием по поводу штрафа. Обязательно следует указать свидетелей, в том числе и пассажиров своего автомобиля, которые могут подтвердить невиновность. В обязательном порядке проследите, чтобы в незаполненных графах протокола стояли прочерки (можно в виде буквы Z) — во избежание дописок. Обязательно напишите в пояснении, что свою вину не признаете и согласно ст. 268 КоАП Украины просите отложить рассмотрение дела.

Шаг 3. Проверьте протокол и постановление

Сотрудник ГАИ обязан выдать на месте копию протокола, а если на месте выносится постановление об административном правонарушении — копию постановления. «Проследите, чтобы данные совпадали с оригиналом протокола, включая данные самого сотрудника, составившего протокол и/или постановление. Соблюдение всех нюансов поможет успешно защищаться в суде, а также обжаловать постановление», — отмечает адвокат Володарский.

Шаг 4. Жалуйтесь в срочном порядке

«Чтобы обжаловать несправедливый вердикт, лучше всего обратиться с соответствующей жалобой к начальнику управления ГАИ, работник которого вынес постановление в течение 10 дней (иначе жалобы не рассматривают, либо требуют оправдательные причины)», — советуют в пресс-службе ГАИ МВД Украины, мотивируя тем, что это — простой и быстрый путь. Однако, согласно законодательству, сделать это можно и через подачу жалобы в районный суд по месту вынесения постановления.

В жалобе следует указать все аргументы относительно «неправоты» гаишника, подкрепив их ссылками на ПДД или другими законодательными актами (лучше попросить подготовить документы профессионала-юриста, стандартная цена за эту услугу в Киеве — 50-80 грн./документ), также следует обязательно подтвердить свое мнение доказательствами — показаниями свидетелей, фото- и видеоматериалами и пр. (на крайний случай, подойдут даже записи с мобильного телефона).

В прежнем законодательстве, если суд принимал решение, не устраивающее водителя, опротестовать его было большой проблемой. Дело в том, что в КоАП-е прошлой редакции была фраза о том, что по админделам решения районного суда являются окончательными. В нынешних изменениях ввели процедуру полноценной апелляции. Но водителям нужно учесть, что аппеляцию необходимо подать в течение 10 дней после вынесения постановления судом первой инстанции по делу.

Штрафы ГАИ: как заплатить?

Заплатить штраф после вступления в силу нового законодательства — настоящая проблема. В постановлении инспектора ГАИ не указаны реквизиты, по которым водитель должен платить. Для того чтобы их узнать, водитель должен зайти на сайт Казначества, найти в соответствующем разделе реквизиты районного Казначейства, вписать их в квитанцию, после чего идти в кассу. Что будет, если сроки пропущены?

Начальник Департамента ГАИ Сергей Коломиец говорит о том, что за неуплату штрафа водителей ждут санкции: увеличение штрафа в два раза в случае неоплаты в течение 15 дней и отказ в выдаче талона техосмотра при ТО. Однако юристы говорят о том, что на практике взыскать с нарушителя штраф при неуплате очень сложно.

«Возможность увеличения штрафных санкций в два раза не прописана в законе «Об исполнительном производстве», который с 1999 года не изменяли. Если в постановлении четко написано «взыскать 255 грн.», то, по закону, должны требовать именно эту сумму. Законодательная норма, по которой за неуплаченный штраф могут не выдать талон техосмотра также отсутствует, тем более, что водитель и владелец автомобиля часто являются разными людьми», — отмечает Алексей Святогор.

В Госказначайтве нам официально сообщили, что «порядок, который регламентировал бы обмен информацией между Госказначейством и Министерством внутренних дел, отсутствует». Другими словами, если водитель штраф не уплатил, у ГАИ на сегодняшний день нет никакой возможности это проверить.

Тактика защиты водителя

Мы приведем тактику защиты относительно нескольких «популярных» нарушений, вызывающих конфликты с инспекторами ГАИ.

Аварийная обстановка и ДТП. Все водители прекрасно помнят о знаменитом месячнике ГАИ, в ходе которого права забирались массово под формулировкой «создание аварийной обстановки». Согласно новому законодательству, факт создания аварийной обстановки инспектор ГАИ должен подтвердить доказательствами: пояснениями свидетелей и потерпевших, техническими средствами фиксации. Если эти условия не выполнены — наказания быть не может.

Однако, введены очень жесткие санкции за любое ДТП. Так, при вызове работника ГАИ даже для оформления мелкого ДТП (например, если нужна справка для страховой компании), водитель рискует заработать крупный штраф или, что еще хуже, остаться без прав, получить админарест или общественные работы. Защита для водителя, если ДТП произошло по его вине, должна строиться на ст. 10, 11, 17, 18 и 34 КоАП. Их суть заключается в том, что водителя подвергают наказанию по нижней отметке штрафной вилки КоАП — если ДТП произошло по неосторожности, либо водителя вообще могут освободить от наказания — если он действовал из соображений крайней необходимости (ущерб в случае других действий был бы значительно большим). Естественно, для этого нужны доказательства и свидетели.

Пешеход на "зебре". Случаев наказания за то, что водитель не пропустил ступившего на зебру пешехода — масса. Но довольно часто выносятся они несправедливо, поскольку в ПДД сказано, что «при приближении к нерегулируемому пешеходному переходу водитель обязан снизить скорость, а в случае необходимости, полностью остановиться».

В реальности же водителей штрафуют даже в том случае, когда пешеход только ступил на зебру на противоположной стороне дороги. По словам Вадима Володарского, «нельзя говорить о нарушении, если пешеходу не создавалось реальных помех. По сути, требования к оформлению этого нарушения в соответствии со ст. 256 КоАП должны включать фиксацию данных и объяснения «пострадавшего» пешехода». Если пострадавшего нет, постановление является незаконным.

Штраф "заочно". Система функционирования камер слежения на перекрестках столицы в нынешнем виде, когда постановления о штрафе за нарушения ПДД приходят именно собственнику ТС, вызывает очень большие сомнения. Дело в том, что согласно уже отмеченной выше ст. 33 КоАП, выбор наказания должен учитываться с учетом личности нарушителя. А если за рулем был не собственник, а другое лицо, управляющее автомобилем на законных основаниях?

Согласно ч.2 ст. 14-1 КоАП, при наличии обстоятельств, свидетельствующих о совершении правонарушения иным лицом, собственник в 10-дневный срок с момента вынесения постановления имеет право сообщить об этом органу или должностному лицу, который это постановление вынес. При этом исполнение постановления приостанавливается, а ГАИ проводит мероприятия с целью установить действительного нарушителя. Причем сформулирована статья таким образом, что если этого нарушителя сотрудники ГАИ не найдут — это уже не будет проблемой собственника транспортного средства. И ранее вынесенные постановления против собственника исполнятся не будут.

Вадим Володарский для того, чтобы избежать несправедливого штрафа, советует следовать следующей тактике. «Если данным автомобилем управляют несколько лиц — на основании доверенности или временного регистрационного талона, в орган ГАИ, откуда пришло письмо о нарушении ПДД, надо послать ответное письмо (заказное с уведомлением) следующего содержания: «Я автомобилем в момент нарушения не управлял, имеют право управления такие-то лица (вписанные в техпаспорт, или по временному регистрационному талону, или по доверенности)». Либо написать, что «в момент нарушения я находился не за рулем, передал управление знакомому по имени Игорь, фамилию которого не знаю, водительское удостоверение у него видел, полис страхования гражданской ответственности, при наличии которого он имеет право управления всеми транспортными средствами, — тоже, а передать ему управление в своем присутствии я имел право на основании п.2.2. ПДД. Причины: находился в нетрезвом состоянии, плохо себя чувствовал — попросил отогнать машину».

В этом случае исполнение постановления приостанавливается, до опроса всех потенциальных нарушителей сотрудниками ГАИ.

Интересно то, что если автомобиль принадлежит юридическому лицу, привлечь водителя к ответственности при помощи камеры вообще нельзя, ведь в КоАП речь идет только о физических лицах.

Доверенность и временный талон. В последнее время работники ГАИ стали выносить постановления за управление автомобилем по доверенности, требуя вместо этого временный талон. Стоимость его оформления — около 700 грн., ответственность за управление без него — штраф от 425 до 850 грн.

Юристы считают такое требование незаконным, поскольку требования закона (а не подзаконного акта) регистрировать доверенности на управление или распоряжение транспортным средством не существует. Ст. 8 Конституции Украины устанавливает преимущественное действие закона при противоречиях, а ст. 19 Конституции — возможность обязывания гражданина к совершению каких-либо действий только на основании закона, а не подзаконного акта. Такое постановление также можно обжаловать в суде.

Эвакуация ТС. В новом законодательстве есть норма, четко регламентирующая работу эвакуаторов. В ст. 265—2 КоАП Украины, во-первых, четко указано, что деятельность эвакуаторов бесплатная (с водителей запрещено брать и требовать деньги за возврат эвакуированного автомобиля), во-вторых, указано, что порядок эвакуации и хранения эвакуированных автомобилей определяется Кабмином. Но в принятом 17 декабря постановении Кабмина сказано, что «возврат транспортного средства осуществляется по письменному обращению его владельца, водителя, при условии оплаты им расходов, связанных с транспортировкой и хранением».

«При противоречии закона и подзаконного акта высшую юридическую силу имеет закон», — говорит Вадим Володарский. Именно на основании соответствующей статьи КоАП водитель имеет право обжаловать законность взимания платы за возврат автомобиля после эвакуации транспортного средства.

Адвокат Алексей Святогор считает, что в таком случае, с юридической точки зрения, водитель имеет право реализовать свое право на самозащиту — оно предусмотрено ст. 36 Уголовного кодекса Украины. Согласно закону, водитель должен действовать адекватно обстановке и имеет право защищать свое имущество от противоправных посягательств, то есть препятствовать эвакуации. Кроме того, можно вызвать милицию и написать письменное заявление участковому.
_________________
"Фашизм - это западная демократия на высшей ступени развития." С.Г.Кара-Мурза
Вернуться к началу
Посмотреть профиль Отправить личное сообщение
Показать сообщения:   
Начать новую тему   Ответить на тему   вывод темы на печать    Список форумов Я - Anti-Orange! -> Юридический клуб Часовой пояс: GMT + 4
Страница 1 из 1

 
Перейти:  
Вы не можете начинать темы
Вы не можете отвечать на сообщения
Вы не можете редактировать свои сообщения
Вы не можете удалять свои сообщения
Вы не можете голосовать в опросах




Администрация сайта не несет ответственности за публикуемые на форуме сообщения

© 2005-2020 www.Anti-Orange-ua.com.ru